
En aquesta sessió vam parlar a classe sobre els llibres de primària, i vam discrepar sobre si els llibres ho han d'escollir els mestres o si els pares també tenen que participar en aquesta elecció.
Des de meu punt de vista crec que els pares haurien de ser partícip en l'elecció dels llibres que utilitzaren i amb els quals aprendren els seus fills/es. Els mestres haurien de tenir en compte els criteris d'elecció que tenen els pares, encara que els pares no tinguin els mateixos coneixements que els mestres sobre l'educació crec que els pares són capaços de decidir al que volen per els seus fills. Tenint en compte que hi hauren pares que escolliren un llibre o un altre dependent del preu....
La millor forma d'efectuar aquesta elecció en conjunt és que els mestres ensenyin un parell de llibres els pares i els li expliquin les diferents característiques de cada llibre i així els pares puguin demostrar la seva preferència. I a partir d'aqui els mastres puguir decidir tenint en compte els pares.
A continuació us he posat unes preguntes que vam respondre sobre els llibres de primària:
Des de meu punt de vista crec que els pares haurien de ser partícip en l'elecció dels llibres que utilitzaren i amb els quals aprendren els seus fills/es. Els mestres haurien de tenir en compte els criteris d'elecció que tenen els pares, encara que els pares no tinguin els mateixos coneixements que els mestres sobre l'educació crec que els pares són capaços de decidir al que volen per els seus fills. Tenint en compte que hi hauren pares que escolliren un llibre o un altre dependent del preu....
La millor forma d'efectuar aquesta elecció en conjunt és que els mestres ensenyin un parell de llibres els pares i els li expliquin les diferents característiques de cada llibre i així els pares puguin demostrar la seva preferència. I a partir d'aqui els mastres puguir decidir tenint en compte els pares.
A continuació us he posat unes preguntes que vam respondre sobre els llibres de primària:
1. Què és el primer que fas quan ho tens en les teves mans?
Fullejar-lo i si al que veig em crida l' atenció interioritzo
2. Com ho mires, des de quin lloc?
com a futura mestre i també com a alumne.
3. Què és el que primer crida la teva atenció, què és el que més t'importa d'ell?
la lletra, dibuixos, els colors i l'estructura del llibre
Al que més m'importa del llibre és com estan formulades les preguntes
4. Per què ho triaries i per què no?
5. Quin curriculum segueix? l'oficial o dóna marges de llibertat?
Fullejar-lo i si al que veig em crida l' atenció interioritzo
2. Com ho mires, des de quin lloc?
com a futura mestre i també com a alumne.
3. Què és el que primer crida la teva atenció, què és el que més t'importa d'ell?
la lletra, dibuixos, els colors i l'estructura del llibre
Al que més m'importa del llibre és com estan formulades les preguntes
4. Per què ho triaries i per què no?
5. Quin curriculum segueix? l'oficial o dóna marges de llibertat?
Segueix el currículum (LOE) i el llibre està homologat i supervisat en 1996-2002
6. Quina idea o concepte d'ensenyament transmet?
Afavoreix l'aprenentatge memoratiu i relaciona conceptes constructivistes.
7. Què estic disposada a fer amb ell?
activitats
6. Quina idea o concepte d'ensenyament transmet?
Afavoreix l'aprenentatge memoratiu i relaciona conceptes constructivistes.
7. Què estic disposada a fer amb ell?
activitats
utilitzar-ho com a eina complementaria per fer explicacions
8. Com està estructurada?
molta teoria i pocs exercicis
molta teoria i pocs exercicis
9. Existeix gradualitat en el desenvolupament dels continguts i activitats?
En aquesta assignatura en concret no.
1o. Quines activitats destacaries, quines deixaries?
Hi ha activitats pocs reflexives i lliures es limitem a que el nen/a copi la respuesta exactament com surt a la teoria.
11. Series capaç de resoldre les activitats proposades?
Hi ha algunes que si i altres que no me'n recordo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada