L'avaluació currículum vs C.Davini
A partir de l'article de Maria Cristina Davini "Mètodes d'ensenyament" i del curriculum d'ed. primària vam omplir un quadre amb les semblances i les diferencies el qual havien d'entregar al Martí.
Unes semblances que em pogut veure entre l'article i el currículum ha sigut que tots dos prioritzen els continguts, Sequenciació del continguts(tots els aprenentatges estan relacionat i vam del més fàcil- difícil)
Aquest és al que vam fer en petit grup.
- Relació amb els objectius proposats
- tenir en compte la diversitat
- avaluació continuada, per veure la continuïtat de l'aprenentatge.
- avaluar i autoevaluar
- avaluar per competències.
Característiques de l' avaluació
- Ha de tenir en compte l'atenció a la diversitat
- Han d'estar relacionats amb elscontinguts a avaluar
- Eina per detectar problemes d'aprenentatges
- valorar el procés i no el producte final
- ha de fomentar la participació i la motivació
- Evaluació continuada
- Eina de millora alumne- docent
- Objectiva
- Transmetre a les families i al propi nens , per conèixer la situació real.
- incloure l'autoevaluació i la cohevaluació (avaluació entre companys/es)
- avaluació continuada
- Tenir en compte els coneixements previs i l'aprenentatge de l'alumne
- al mateix que es treballa a classe
- ha d' estar planificada i dividida en parts ben diferenciades
- identificar les necessitats educatives de l'alumnat
- eina flexible.
- criteris coneguts per l'alumnat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada