diumenge, 10 d’abril del 2011

Dinàmica de coneixement + rol playing

Dinàmica de coneixement


En aquesta sessió vam fer dues dinàmica. La primera dinàmica va consistir, en omplir un full amb preguntes les quals s'havien d'omplir buscant un company/a que coincideix amb la mateixa resposta que tu i posar el seu nom, i així successivament sense repetir el nom dels companys/es.

De principi alhora de començar ens va faltar iniciativa per duu a terme l'activitat, això reflexa que en la nostra etapa educativa sempre la mestre donava les indicacions de quan i com fer les coses i estem acostumant a que ens diguin al que hem de fer.
Com a resultat d'aquesta dinàmica penso que ens ha servit al grup classe per conèixer-nos millor i també per relacionar-nos amb aquells/es companys o companyes que encara no havíem parlat al primer semestre o que eren nous, a més ha servit per crear un bon ambient a classe i fer-ho més amè.

Aquí us deixo les preguntes que vam respondre per fer l'activitat:

Busca i escriu el nom d'algú que....
  • Visqui a la mateixa comarca que tu: Carlos Quina és? vallés occidental
  • Treballi a una escola actualment (monitor/a, vetllador/a..) : Susana
  • Vingui en el mateix transport que tu: Desiree Quin?: Metro
  • Tingui els ulls del mateix color que els teus: Jessica
  • Comparteixi la teva idea de quan situar les pràctiques al grau de mestre: Sonia Quan? 2n curs
  • El seu nom comenci per la mateixa lletra que el teu: Noemi
  • Tingui una afició en comú amb tu: Meri Quina?: Esport en general.
  • Faci les mateixes assignatures que tu aquest semestre: Lorena
  • El seu plat preferit sigui el mateix que el teu: Quin?:
  • El seu color preferit sigui el mateix que el teu: Kiko Quin?: Blau
  • Vulgui fer la mateixa menció que tu:
  • No hagis parlat mai amb ell/a abans: Susana Cid

Rol playing


Aquesta reflexió tracta sobre una activitat feta a classe , en el qual teníem que representar una classe d’educació primària a qualsevol assignatura. La classe es va dividir en 3 grups grans.

El primer grup va representar una classe d’anglès, tots els alumnes estaven assegut en rotllana la mestre començada dient una característica d’una persona i aquest tenia que fer al mateix però amb un altre, així successivament. Va ser un dels grups que més em va agradar de tots, ja que la "mestra"va fer una activitat la qual tots els alumnes podíem participar per igual, van ser molt creatius amb l’activitat i es veia un bon ambient entre els companys que van realitzar l’activitat.
El tercer grup va representar una classe de matemàtiques, en el qual es podia observar els rols que feien els companys representant els diferents tipus de nens i nenes que ens podem trobar en una classe (des de un alumne conflictiu, marginat, el que es distreu amb facilitat, conversador ...)o les diverses situacions que un mestre es pot trobar. En aquest cas les mestres tractaven de posar ordre a l’aula evitant que els alumnes parlin d’altres temes per no fer classe. Penso que una mestre ha de saber desviar aquestes conversacions, i també saber evitar preguntes de caràcter personal d’una manera adequada.
Al final les "mestres van optar per fer una tutoria" per resoldre els conflictes que hi havían. Crec que les mestres van optar bé per fer una tutoria. Crec que em de canviar la visió que tenem els alumnes de les tutories, ja que ho veuen com a una perduda de temps i que no contribueix res.
Els mestres ham de saber utilitzar aquest temps per resoldre problemes, parlar amb els alumnes que tenem un rendiment acadèmic baix...etc


Em va agradar molt fer aquesta activitat, ja que aquestes simulacions ajuden a posarte en la pell d'un mestre i practicar davant possibles conflictes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada